mandag 29. juli 2019

Et bursdagskort med Distress Oxide puter.

Et enkelt bursdagskort med hjemmelaget bakgrunn.


Her er bakgrunnen på kortet laget med Distress Oxide puter.
Jeg hadde igrunnen bestemt meg for at jeg hadde nok utstyr, men til slutt måtte også jeg kjøpe inn disse putene som alle hadde....
 
Her har jeg brukt akvarellpapir og fargene shaded lilac, bluprint sketch og wilted violet.
Jeg trykket ut fargene ved siden av hverandre, sprayet på vann og dro papiret i malingen.
Syns disse fargene blir fine sammen.
Fe diesen fra Marianne har fått litt glitter på vingene og en liten "diamant" i hjertet.
Tekstene er stemplet direkte på kortet, og en liten blomst med en "diamant" ble limt på.
 
Innsiden er også enkel, litt av det samme bakgrunnspapiret og et skrivefelt.
 
Har dere lagt fargekart til fargene ?
Jeg har laget fargekartet mitt slik:
På litt av fargen har jeg dryppet vann, slik at jeg ser fargeforskjellen.

 
Og så har jeg merket alle fargene med navn.

Litt lysere farger med mbilen, tatt ute på trappa.

Slik oppbevarer jeg putene.
Jeg har dem i Art Bin bokser på 6" x 6".
Da får jeg 12 puter i en boks, og svampene er festet med borrelås i lokket.
For å slippe overskuddsfarge fra svampene til putene har jeg papp øverst.
Under svampene har jeg merket fargenavnet.
 
Jeg vet at mange fester svampen i lokket eller under bunnen, så det er jo mange måter å få til et godt system.

2 kommentarer:

Jorunn`s scrapperier sa...

Herlige farger på bakgrunnen din og flott stempel.
De stempelputene er bare så fantastiske og du har fått laget deg en flott oppbevaring for dem.

Karen Elise sa...

Så fint kort! Jeg blir alltid så imponert av hjemmelagde bakgrunner, for det lager jeg ikke selv. :)