onsdag 17. juni 2009

Bivoks kort

Jeg har kjøpt meg en melting pot, eller kanskje jeg heller skal si smelte panne, som det jo heter på godt norsk : )


Og da måtte jeg jo prøve meg på bivoks kort : )

Her er mine tre første forsøk. Det blir nok flere slike forsøk, for dette var moro.
Ved å trykke på korta kan dere se dem litt større.


På dette kortet er bakgrunnen, et ark fra Dächsels Bibelverk fra 1882, de fem Mosebøger .

Som dere ser , "så glemte" jeg å male på baksiden av arket med gesso.
Det gjør arket "gjennomskinnelig", og teksten viser igjennom fra baksiden også.
Jeg synes det blir en fin effekt utav det .























Her er det malt på baksiden av bibelsiden med gesso og da blir det ikke så gjennomskinnelig.

Blonden fra en bluse er sprayet med glimmermist for å "friske" den opp litt.
Opprinnelig så er det samme blonden som er brukt på begge de to første korta : )























Her er det brukt litt av bibelarket under blonden, så her er det også brukt noe gammelt.

I tillegg så må dere studere blonden litt .
Det er en krokelisse som min bestemor har heklet sirkler i midten på, til en blonde.
Litt av et håndarbeide!



















2 kommentarer:

Grete sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Grete sa...

Flotte kort!!! Og den blonden var lekker.