søndag 24. august 2014

Vil du leke litt ?

 
Finn en bok du ikke bruker og som bare støver ned i bokhylla di......
Lim noe restepapir på forsiden. Bruk noe du har liggende, det vil ikke vise når du tar på maling. 
Mal over med Gesso og tørk. ( jeg brukte varmepistolen min, da går det raskere:) )
Så er det bare å male i vei med de fargene du liker.
Her har jeg brukt dylusions spray, turkis,lilla og rosa. (vibrant turquoise, crushed grape og bubblegum pink)
Jeg sprayet på i klatter.....
og sprayet på litt vann og tørket litt av overskuddsfargen med tørkepapir.
Brukte varmepistolen så det ble raskt tørt...
Limte på ei blonde og en bokside med kinategn?
Her brukte jeg multi-medium matte som lim.
Tykt med multi-medium over blonden, så den holder godt under bruk, når den dras ut og inn av bokhylla.
Pynt i vei :)
Jeg har brukt et bilde fra ei bok, (Morgenstund,malt av Jean-Francoise Raffaeli) klistermerker og noe tekst med dymoen min.
Siden den skal stå i hylla mi, brukte jeg lav pynt, da blir slitasjen mindre.
Inni boka limte jeg flere ark sammen, så jeg fikk tykke og gode sider til å male på.
Her malte jeg med gesso, og tørket sidene.
Så sprayet jeg på med glimmermist Lavender Fields 50750 ,Turquoise Blue 02722 og Brick 60820.
Sprayet på med vann og brettet boka sammen så fargene blandet seg godt, åpnet boka og tørket bort overskuddsfarge med tørkepapir. Tørket og sprayet til slutt med dew drop 61000 for å få fin glans.
Har ikke bestemt meg for hva som skal være inni enda.
Malt med esso og tørket.
Sprayet med glimmermist garden fairy 61040 og pink bubblegum 02052.
På første siden limte jeg på diktet: Dagen er din.
Neste side ble litt rolsete, så dette kommer jeg til å male over med gesso, og male på nytt. Her er det bare å leke seg :) 
Her har jeg ikke brukt gesso, så teksten skinner gjennom.
Her har jeg sprayet på color wash,Bottle,Lettuce,Terra cotta og Wild Plum.
Prayet med vann og krøllet sammen litt tørkepapir og dyttet av overskuddsfargen, da kommer også litt mønster fram.
 
Av og til kan det være gøy å bare spraye ivei, uten å tenke.....
Hadde ingen planer med sidene, bare koste meg.
Etterpå skal sidene pyntes.... det blir nok litt mer tenking da :)
 
Prøv hvis du har noen gamle bøker, det er moro !!
 
Klem

5 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Kjempestilig! Og en fin måte å bruke gamle bøker på;)

Nina sa...

Morsom ide ! Og lekkert blir det - absolutt noe å sette på lista mi over "ting å gjøre når høsten kommer"
Kos deg videre
:-) Klem Nina

Unni A sa...

Så stilig! Kjempegod ide, superflott resultat!
klem Unni

Gunn`s Kort sa...

Morsomt og dekorativt :)
Klem fra Gunn

Connie sa...

Så stilig :)
Klem Connie