tirsdag 23. juli 2013

Hyllebærsaft og bloggcandy



Her er Svarthyll i full blomst
 
Her er blomstene


Plukket en liten balje med hylleblomster så jeg kunne lage saft 
 
Nærbilde av blomstene
 
Safta ferdig laget 
 
På med lokk og så skal den inn i kjøla.
Røres i av og til, og om noen dager er safta klar til å drikkes eller fryses ned.
 
HER er oppskrifta jeg brukte denne gang
 
HER står det litt om Svarthyll
 
HER finner du bloggcandyen min hvis du har lyst å bli med
 
Ha en fin sommer, her har vi endelig fått fint og varmt sommervær,deilig !!
 

6 kommentarer:

Unknown sa...

Så spennende det har jeg ikke smakt,
du er flink til å utnytte ressursene du har i hagen din.
Ha en fin tirsdagskveld, Maritklem.

Birgitanita sa...

Så sommerlig og koselig et innlegg. Jeg fikk veldig lyst til å lage hyllebærsaft, men det er i seneste laget her.. det får bli neste år. Har gjemt oppskriften du delte..takk.. :)

Unni A sa...

Jeg har aldri hørt om hyllebærsaft før, og jeg har aldri laget noen som helst saft selv... Så flink du er!!
klem Unni

Anne Lise sa...

Ser spennende ut. Har aldri smakt det, men ser veldig godt ut. Ingenting er som hjemmelaga saft og syltetøy.

Strikkelene sa...

Så artig at du lager saft av hyllebær!

Har kosa meg med alle innleggene du har laget siden sist jeg var her i "bloggeland" - og som vanlig blir jeg utrolig inspirert av alt det flotte du lager :)

Varme sommerklemma nordfra, Lene Sofie

Connie sa...

Wooow så flink du er :)

Forsatt god sommer til deg og dine.
Klem Connie