fredag 17. september 2010

Pyntet notatbok

Jeg har pyntet meg en notatbok, til å notere kort oppskrifter i : )

Her har jeg skannet, så dette er nok den riktigste fargen på boka.
For å lage boka med bokmerke trenger du en A5 notatbok, 12" pyntepapir, blonde, et sett magneter og tape.











Jeg kjøpte en A5 notatbok på tidligere Binders, (nå Staples) med plastomslag og strikk.



Jeg tok bort de sorte omslagspapirene.












Bak også.


Men hvis du vil ha sort kant, er det lurt å la noe av det inderste papiret mot spiralen være på, så vises ikke rutearka under spiralen.








Jeg kuttet pyntearket i 2, altså 6 ".
Deretter brukte jeg linjalen for å finne ut hvor langt ut jeg skulle ha tape på plastomslaget.


Papiret ble limt på i ytterkant og papiret som ble klippet av i lengden ble tatt vare på.
Klippet rundt hjørner og der hvor strikken has på.



Slik ble boka med pyntepapiret på.
Jeg limte papiret på undersiden av plastomslaget for å få mindre slitasje.


Deretter limte jeg på en blonde inn mot spiralene, både foran og bak.



Og den ene restebiten som var til overs nede på kanten, laget jeg en lomme av og limte på innsiden foran.










Den andre restebiten ble preget og brettet,og deretter limt på magneter, så det ble et bokmerke til å feste inni boken.














Bokmerket passer i lommen når det ikke er i bruk.

Som dere ser er halvsirkelen som ble punchet ut fra lommen brukt som pynt, likeså kant-stripen, som ble skjært bort for å lage passe stor lomme : ) Her kan alt nyttes.... knis : )

6 kommentarer:

Gry-Beate sa...

Denne var kjempe flott!!

;0)Gry-Beate

Lisbeths kort og scrap sa...

Helt enig med Gry-Beate, den var kjempeflott! Og en kjempegod idè - så slipper en alle løse papirer med ideer og oppskrifter, som en sjelden finner når en trenger dem... :s
God helg :)
Klem fra Lisbeth

Pinklady 68 sa...

En kjempe flott notatblokk!
Nydelige farger og mønster ark:-)

Ha en fin og kreativ helg videre.
Klem Laila.

Iren sa...

Så stilig og flott den ble Sivic :) Så oppfinnsomt av deg ;)

Ha en fine dag :)

Klem

Turid sa...

Du er ikke dum altså - for en kjempeide:)
Lekker ble den også!!!
(takk for tipset)

Håper du får en koselig helg Siv Linda:)
Klemmer fra Turid

Connie sa...

Nydelig og en kjepe fin ide.

Ha en fin helg.
Klem:)