fredag 25. juni 2010

Vintage utfordring 2, mitt andre kort : )


Ble vist bitt av vintage basillen nå : )

Her er enda et vintage kort som jeg har laget til utfordringen om merkedager. Et bursdagskort : )

Bakgrunnen på kortet har jeg laget selv med sider fra en gammel bibel og en gammel notisbok med nydelig håndskrevet tekst.

Jeg rev biter av sidene og limte dem i "hytt og vær" på et ark. Deretter ble de farvet med distress puter og vann ( Vintage photo,Brushed corduroy og Walnut stain) og deretter sprayet med Glimmer Mist (Latte 50800). Etter tørk ble et tynt lag med gel medium smurt utover for å gjøre det mere slitesterkt.






Foto av de gamle bøkene.












Her ser dere inni bøkene.














Bibelen er fra 1884.













Slik ble innsidene denne gang : )
Ved å trykke på bildet blir bildet større.


Her har jeg brukt top note fra Sizzix.
Tekst fra Else Irene Meling (Venner 2B) og fugler fra Penny Black (enjoy life)

Motivet på kortet er fra Graphic 45, Le Romantique Collection.

Har hatt Copper stickles rundt kanten.

Pyntenålen ble laget med perler fra Kort og Godt, blomster, sommer fugl og hjertet ( som desverre henger feil vei under scanningen) er også derifra.

9 kommentarer:

Connie sa...

Lekkert :O)

Unknown sa...

Så nydelig kort og super måte å pynte på (",)
Klem fra Karin

Dorthe/Dob sa...

Hvor er det bare fin :)
Tak for deltagelsen i vintageudfordringen

Karina Bunkenborg sa...

Tak for besøget på min blog, jeg måtte jo lige se din blog også og glæder mig nu til at være følger af den og se hvad du laver i fremtiden. skønne kort du laver.
vh Renne

Pinklady 68 sa...

Et lekkert vintage kort!

Ha en fin helg! Klem Laila.

Guro sa...

Nydelig vintagkort du har laget; stilig bakgrunn!
Ha en fin helg :-D
Klem Guro

Daniel August sa...

Stilig kort!

Jeg selv har en bibel etter min oldemor, fra omtrent samme tid. Det er noe spesielt å holde den i hendene, selv om jeg ikke er kristen, bare å vite at den har tilhørt min familie gjenom flere generasjoner gjør den meget interessant.

Daniel

Linda S. L sa...

Knall flott! Herlige vintage :D
takk for at du deltar hos vintage udfordring!
klemmm fra Linda

Filharmonica sa...

Nydelig kort :-)) Takk for at du deltar i vintageutfodringen!