lørdag 26. juni 2010

To kort til salgskassen og restesnakk....


Så ble det to kort til salgskassen : )

Jeg har som mange andre alt for mye pyntepapir, og det er så fristende å kjøpe noe nytt også..... noen som kjenner seg igjen?

Her har jeg funnet frem et papir som jeg kjøpte for lenge siden, fra daisyd's.

Jeg må bli flinkere å bruke det jeg har liggende, men litt nytt må vi kjøpe innimellom, knis : )

Hva gjør dere med små papir- rester, kaster dere dem eller tar dere vare på dem?

Jeg "gjemmer" på det meste, til min manns fortvilelse : ) Nå spør han før han kaster....trenger du dette også ?

"Litt" store rester samler jeg, og de små bitene puncher jeg blomster av før det kastes.
Disse legger jeg på et serveringsfat til jeg trenger dem : )

På dette kortet er disse"blomster-restene" limt på et blomsterstempel fra Penny Black for å skape litt mere liv. Med en halvperle i midten blir de ganske fine, synes jeg : )
Copper stickles rundt kantene.

Tekststempel fra Anka's design 2B.




Serveringsfatet med "blomster".












Her limer jeg reste blomstene på Penny Black motivet.













Slik oppbevarer jeg bazzill restene mine.

Jeg har fargens navn på hver oppbevaringsveske, så her er det kontroll også : )

Denne oppbevaringen av rester passer godt for meg.

Pyntepapir rester har jeg liggende i en eske.






Her på dette kortet har jeg brukt det samme pyntepapiret, men her er et nytt ark med dame motiver (graphic 45-bathing beauties) også brukt.

Kake servietten er sprayet med glimmermist (Mimosa,Tiger Lily og Latte)
Cinnamon glitterlim er brukt rundt kantene på motiv og pynteark.

Perler fra Prima, blomster fra Kort og Godt og Petaloo.

Tekst fra stempelglede.

9 kommentarer:

Pinklady 68 sa...

To kjempefine kort! Flotte farger sammen, herlig punch kant og mange fine blomster! Så smart bruk av restepapir...å ha et brett med blomster liggende er jo dekorativt:-)
Organisert og fin oppbevaring av bazzil også.

Miss StampAlot sa...

Kjempefine kort.. åsså smart med gjenbruk av rester og sånn =) Di mappene du har til bazzillen.. hvor har du kjørt di.?? var en stålende ide.. her ligger det rester i alle skuffer.. hadde vært kjekkt og spart litt plass og sortere dem slik du har gjort...

Connie sa...

Lekkere kort.
Så smart du har gjort med dine rester.
Så orden har ikke jeg i mine rester. He he.
Men kjenner meg godt igjen i det med pynte ark. Har jo sååååå mye, men alikevel kjøper man litt nytt.
Ha en kjemefin søndag.
Knall vær her i Oslo i dag også.
Klem Connie

Solveig sa...

Ja den oppbevaringa av bazzillrester er smart!
Jeg har dem og slik nå...... :-)
Blir mye rester ja!
Likte så godt det nederste kortet her.
Jeg MÅ innom på hobbyrommet mitt helst hver dag! :-)godt å "koble" ut vet du!

Ha en strålende søndag i solskinnet!

Marianne sa...

Fy søren så stilig dette ble, og for en ide!!!! Er ikke så sikker på at du får beholde den for deg selv, for JAAAAA, jeg har også rester. Jeg er kjent og beryktet...og litt erta, hihi... for ikke å kaste noe:)
Ha en fin sommerdag:)
Klemmer fra Marianne:)

Grethe Røren sa...

Nydelige Siv Linda! Skal si du har produsert i det siste. Vintage kortene dine var rålekkre.
Ha en strålende søndag i solen!!!

Klem

jannes hobbykrok sa...

Du verden for en selvdisiplin og orden du har!Jeg samler også på alt,men ikke i system....kanskje ikke rart jeg aldri finner noe da?
Kortene ble kjempefine!
Kem,Janne

Cath. sa...

Vilka underbara kort!
Trevligt att se hur du samlar dina bazzillrester, tack för det! Jag är också en samlare...
Önskar dig en trevlig vecka!

Grete sa...

Kjempefine kort. Synes du er flink til å bruke restepapir. I tillegg det systemet du har på papiret - sukk. Jeg er ikke flink til å ta vare på rester. Og det lille jeg faktisk tar vare på ligger i en haug.
Og du - TUSEN TAKK!!!!